2011. november 8., kedd

Polihisztor az árvízben

Az árvíz már péntek este elmúlt Genovában, bár a készültség fennmaradt. Se tegnap sem ma nem volt iskola, mert félnek a további égszakadástól. Amúgy meleg van, 15-20 fok. Aki kíváncsi találhat videokat youtubeon vagy képeket a "alluvione genova" címszavakat használva.



Az indexen is megemlítették: http://sportgeza.hu/futball/hirek/2011/11/04/az_iteletido_miatt_elmarad_a_genoa-inter_futballmeccs/
Tulajdonképpen az történt, hogy egy nap alatt több havi esőmennyiség szakadt le Genova környékére és a hegyvidékről összegyűlő víztömeg a városon zúdult át. Erre van is itt egy üres folyómeder, ami át szokta vezetni, de ez alkalommal túl sok víz gyűlt benne össze, kiöntött és elárasztotta az utcákat. Ugyanilyen gyorsan el is múlt a veszély, amint alábbhagyott az esőzés és a városban összegyűlt víz lefolyt a tengerbe.

Amíg ez történt én Milánóban voltam Mishának, akinek egy amerikai lány is vendége volt a hétvégén. Kép a találkozásról:
És amiről felismered, hogy megérkeztél Milánóba, az ez az undorító Dolce Gabbana óriásplakát:
Mivel Milánóban is esett az eső egész hétvégén, ezért sok mindent nem tudtunk csinálni. Szombaton elmentünk a Nemzeti Tudomány Múzeumba (http://www.museoscienza.org/), ahonnan a többiek 2 óra után kirohantak várost nézni, de én zárásig maradtam. A kedvenc részem az volt, ahol Leonardo da Vinci tervezett gépei voltak kiállítva. Először magamtól próbáltam meg rájönni, hogy hogy működnek, mire valók ezek az építmények, aztán elolvastam a leírásokat is. Így elég jól megjegyeztem mindet. A szuvenír boltba érkezve egyből letámadtam egy "Leonardo találmányai" című könyvet, ahol elégedetten konstatáltam, hogy valóban ezeket a gépeket láttam kiállítva. Íme néhány kedvenc:

Ezt a légcsavart ha 4 ember az alapon állva elég gyorsan hajtaná, akkor felrepülve.

Ezzel a géppel pedig nagyon szabályosan lehet gömbcikket kimarni egy testből.

Elképesztő, hogy mennyi mindent alkotott ez az ember egy élet alatt mennyire különböző területeken. Mostantól ha megkérdezik, hogy mi akarok lenni ha nagy leszek, azt fogom válaszolni: polihisztor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése