2011. szeptember 14., szerda

Érkézés

Há kié vónák, persze, hogy elbírtam! Na de hogy? Úgy volt megbeszélve, hogy egy Erasmusos csaj, akinek még az interneten segítettem valamiben, kijön majd elém és húzza a bőröndömet, hogy én a bicóra figyelhessek. Csakhogy ez a lány nem volt sehunn sem. Pedig még sms-t is írtam neki, meg hívtam is. De mint kiderült rosszul írtam neki az időpontot, amikor jönnie kell elém, illetve a számát is rosszul mentettem el. Plussz, amikor ő hívott engem, akkor nem tudtam válaszolni, mert a Vodafone letiltotta a kártyámat amiért már 1 éve nem raktam rá pénzt. Na, mindegy nekiindultam egyedül.

Először is a vasúti síneken kellett átmennem, de az aluljáróhoz kb 50 fok lépcső vezetett - ami nyilvánvalóan nem molnárkocsinak való terep – viszont a síneken átvezető utat pedig elállták a vonatok. Úgyhogy szépen vártam 15 percet, amíg elmentek a vonatok. Ez idő alatt egy nagyon buzgó olasz bácsi betalált, hogy mit keresek (mert a kis térképemet nézegettem) és jó igényessen elmagyarázta, hogy mit fogok látni a szállásomhoz vezető úton. Nem úgy mint a recepciós bácsi a hotelban, ahova a kulcsomér kellett beugranom. Átadta a kulcsomat és mondta, hogy a hatodik emeletre kell mennem.
Kérdeztem, hogy miért, de nem értettem a választ.
Kérdeztem, hogy most komolyan menjek fel a hatodik emeletre? Minek? - Kezdett ideges lenni az amúgy nagyon álmos pasas.
Mondom, jó elindulok fölfelé, de ugye figyel a cuccomra? – Nem, nem lehet itt hagyni.
Most komolyan cipeljem föl? – Jó, hagyja itt.
Elindultam fölfelé, közben magyarul káromkodtam.
Első emelet: itt nincs senki. Vajon találkoznom kéne itt valakivel, vagy mi a fenének kell nekem feljönnöm?
Második emelet: Itt is csak szobák vannak. Lehet, hogy ebben a hotelben kell megszállnom és nem is a diákszálláson?
Lementem és őszintén az úr arcába néztem.
-Nézze, én még mindig nem értem, hogy nekem minek kell fölmennem a lépcsőn! Megmagyarázná lassan, hogy értsem is?
-Hát, mert a hatodik emeleten lakik.
-De itt?
-Mutassa a kulcsát!
-(Mutatom.)
-Ja, nem itt, hanem a Firenze-Zurigoban (az a koleszom neve). – és visszafordult a gépéhez az álmos arcával
-Aha, és az merre is van?
-Hát itt egyből le kell menni. – és szélesen lendített egyet a karján
Najó köszi. - hogy ezek mennyire nem tudnak útbaigazítani…és elindultam. Ha eltalálom azt az utcát, amire gondolt a csóri, akkor valóban seperc alatt megérkeztem volna. Ellenben én leírtam egy akkora karikát, hogy közben a fél belvárost felfedeztem. Vagy legalábbis olyan hosszúnak tűnt, mert közben nagyon szentségeltem.

Úgy indult, hogy gratuláltam magamnak, hogy otthonról rossz előítéletekkel indultam, mert ez a város undorító (ezt mondjuk a vonatból is láttam). De ennyire azért nem számítottam rosszra – gondoltam.
"Minek kellett nekem eljönnöm Edinburghból? - Az sokkal jobb volt.
Vajon késő-e már lemondani az egészet? Vajon visszamehetek-e még? Úristen ez a környék tényleg olyan mintha egy teljesen más kontinensen lennénk."
Aztán amikor megérkeztem egy pillanatra elkattant az agyam, hogy még lift sincs, de megtaláltam.
Felmentem a szobámba. Valóban a hatodik emeleten volt.


A szoba tágas, igazából 2 személyre szabott, de csak egyedül vagyok benne, ez jó hír. Van saját fürdőszobám és egy működő hűtőm, ezek is kellemes meglepetések.
2 ablakom van, egy a szobában, egy a fürdőszobában. Időnként (akkor éppen) kegyetlen kajaszag árad befelé mindkettőből. A szobából a 2 méterre lévő szomszéd házra nézek, ahol egy tucat szenegáli táskaárus lakik és igen hevesen tudnak beszélgetni egy fura nyelven. A két ház között szemétdomb, mert egyesek oda ürítik a szemetüket.
A fürdős ablak a kikötőre és az autópályára nyílik, ezért érdekes látványt nyújt, de egy folyamatos zajt biztosít.

Aludni tehát nem könnyű itt, de szerencsére a legzavaróbb tényező a hőség, ami el fog múlni. A monoton zajt meg lehet szokni, a szenegáliak pedig éjfél-egy körül be szoktak kussolni.

Egy kis szusszanás után kicsit fel akartam deríteni a terepet, úgyhogy lementem az utcára. Forogtam kettőt, hogy eldöntsem merre induljak neki és ekkor láss csodát, szembe jött velem az egyetlen ismerősöm, akit tudtam, hogy Genovában tartózkodik. Ő Chiara, Domenico nővére, akiknél a tavalyi nyár elején lakhattam, amikor Gradoban dolgoztam. Nem hittünk egymás szemének, hogy véletlenül találkozunk. Ha nincs rajtam a kontaktlencsém fel sem ismertem volna. De ha már így alakult, akkor kb 5 órától éjfélig sétálgattunk, kaptam egy gyors turistavezetést Genováról. Nagyon lefárasztott ez a vasárnap, de még így is egy órába telt elaludnom. Pedig másnap várt rám az olasz szintfelmérő…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése